30 Mar

Mērķi noformulējot, 10 reizes biežāk, tas tiek sasniegts

NOFORMULĒJOT MĒRĶI, TO SASNIEGT IR 10 REIZES LIELĀKA (2)Izvirzījāt Jaunajam Gadam mērķus? Apsveicam, tieši tie cilvēki, kas ko tādu dara, 10 reizes * biežāk tos īsteno. Ja ir tikai vēlme….bet līdz formulēšana netiekat, tad Jums ir tieši 10 reizes mazāk iespēja sasniegt, to ko vēlaties!  Gribat kaut ko sasniegt? Noformulējiet to…un daļu no darba jau būsit padarījis. Tomēr ar to viss nebeidzas.

Skarbie pētījuma dati* liecina, ka tikai 8% no Jaunā gada mērķu izvirzītājiem tos sasniedz. Tas ir …ja paskatāmies pēc gada. Tomēr vislielākais jaunās dzīves plānotāju atbirums notiek tieši pirmā mēneša laikā, kad mērķu īstenošanai ar roku atmet vairāk kā 40% mērķu īstenotāji, bet pirmo trīs mēnešu laikā savukārt atbirst 80%. Atlikušie daudz maz vienmērīgi izsijājas turpmākā gada laikā, kā mērķa īstenotājus atstājot vien 8%. Lai gan šiem procentiem ir tieksme mainīties no pētījuma uz pētījumu (valsts, izvēlētās pētījuma metodes vai grupas ietekmē), tomēr kopējā tendence ir nemainīga- ne visiem, kuriem ir kāda vēlme, izdodas to īstenot.

Ko un kā būtu iespējams mainīt? Šāds jautājums laikam ir nodarbinājis augstāk minētā pētījuma autora prātus un tieši tāpēc  viņi nolēma izpētīt veiksmīgi mērķus sasniegušos un nesasniegušos….lai saprastu, kas tad viņus atšķir vienu no otra. Šajā pusgadu ilgajā pētījumā*, sekojot līdzi respondentu sekmēm mērķa īstenošanā, tika atklāts, ka tie, kuri sasniedz mērķus:

1.Noformulē mērķus

(Vēl kāds pētījums ***** par vairākiem pētījumiem saistībā ar mērķu formulēšanu veselīga uztura un dzīves veida jomā, atzina, ka visos šajos pētījumos ir pamanāma tendence: jo precīzāk tiek formulēts mērķis, jo labāk to izdodas sasniegt.)

2.Ir pārliecināti par sevi 

3.Ir gatavi mainīties

4.Pielieto gribasspēku

5.Apbalvo  sevi par sasniegumiem

6.Rada sev apkārt vidi, kas atgādina par mērķa sasniegšanu

7.Izvairās no situācijām, kas novirza no mērķa sasniegšanas

8.Piekopj pozitīvu domāšanu

Kas tad ir lielākie mērķu īstenošanas pretinieki? Kādā  ASV veiktajā pētījumā** tiek norādīts uz stresa ietekmi mērķa īstenošanas procesā. Kā jau nojaušat, tā ir negatīva. Un šī pētījuma autori savā grāmatā rekomendē mazināt mērķa sasniegšanas ātrumu…un citi šīs idejas sekotāji pat rekomendē daudz vairāk laika veltīt atpūtai, tai skaitā miegam, savu ideju pamatojot ar to, ka tikai izgulējies cilvēks var pilnībā izmantot savu gribaspēku mērķa īstenošanā…pretējā gadījumā daļa no gribasspēka tiek veltīta palikšanai nomodā, vai pretojoties stressa radītajai ietekmei. Tātad, vēl kā vienu būtisku faktoru mērķa īstenošanas procesā varam pierakstīt faktoru MIEGS un PIETIEKAMA ATPŪTA. Starp citu, kādā TED ex (How Stress Affects the Brain) video ir uzskatāmi parādīts, kas notiek ar smadzenēm un kādu iespaidu tas atstāj uz rīcību, mirkļos, kad esam nonākuši pastāvīgā stressa kontrolē.

9.Labi izguļas un pietiekami atpūšas.

Vērā ņemams ir arī pētījumā* notikušais fakts, ka pētījuma laikā  54% respondentu no tiem, kuri par mērķa īstenošanu  bija tikai domājuši, sāka nopietni strādāt pie tā īstenošanas- t.i. pārgāja no vēlmēm pie darīšanas tikai pēc trim pētījumā ietvaros notikušajām telefona intervijām.

Ir vēl arī citi pētījumu un aptaujas mērķu izvirzīšanas un to īstenošanas sakarā. Tā, piemērām, ASV veikts pētījums****atzīst, ka sociālā atbalsta trūkums paaugstina kortizola līmeni, paātrina sirdsdarbību, un rada nemieru- tātad paaugstina stressa līmeni. Un kā jau minēts iepriekš, stress nav draugs veiksmīgai mērķu īstenošanai. Tādēļ- vēl viens variants, kā to mazināt – ir gūt sociālo atbalstu sava mērķa īstenošanas procesā. Savukārt, Lielbritānijā veiktajā aptaujā***, 12% respondentu norādīja, ka personīgais treneris vai koučs būtu tas, kas varētu palīdzēt viņiem sasniegt izvirzītos mērķus. Tādējādi šajā sarakstā ierodas arī 10. veiksminieku faktors- SARUNAS par mērķa īstenošanas procesu AR kādu ATBALSTOŠU PERSONU. Laipni aicināti izmantot manus vai manu kolēģu pakalpojumus!

10.Mērķa īstenošanas procesā sarunājas par to ar kādu atbalstošo personu.

Nu, ko. Jūsu rīcībā ir pieteikami daudz informācijas , lai veiksmīgi turpinātu ceļu uz savu izvēlēto mērķi! Un…ja nu tomēr šķiet, ka esat iestrēdzis savā dzīvē, kā vīrs no filmas „Murkšķa diena”******, tad nekavējieties ….un sāciet ar mērķa noformulēšanu! Kā to darīt? Tas jau ir nākamais stāsts.

Tiekamies!

Piedāvāju tikties:

Vebināru ciklā, kurš veltīts pārmaiņām:

08.03.2016. plkst.19.00 vebinārā tiem, kuri vēl īsti nezin, ko vēlas, bet jau zin, ko nevēlas. „Iestrēgi? Ievies pārmaiņas ar baudu!” Dalības maksa 10 eur. Pieteikties intasanta@gmail.com  Sīkāk par saturu skatīt šeit>>

22.03.2016. plkst.19.00 vebinārā tiem, kuriem jau skaidrs, ko vēlas, bet vēlas saplānot savu dzīvi tā, lai pietiktu laika visam „Pazaudēji sevi darbā, sadzīvē vai attiecībās?Atklāj dzīves līdzsvara noslēpumus!” Dalības maksa 10 eur. Pieteikties intasanta@gmail.com  Atsauksmes un sīkāk par saturu skatīt šeit>> 

05.04.2016. plkst.19.00 Vebinārā tiem, kuri mērķa īstenošanas ceļā nonākuši kādas izvēles priekšā „Vēlies kļūt par savas dzīves saimnieku? Pieņem lēmumus viegli un ar baudu!” Dalības maksa 10 eur. Pieteikties intasanta@gmail.com   Atsauksmes un sīkāk par saturu skatīt šeit>>

26.04.2016.plkst.19.00 Vebinārā tiem, kuriem nepieciešams atrast spēku sevī, lai turpinātu ceļu uz mērķi „Meklē spārnus lielajam dzīves lidojumam? Pajautā savam eņģelim!” Dalības maksa 10 eur. Pieteikties intasanta@gmail.com    Atsauksmes un sīkāk par saturu skatīt šeit>>

10.05.2016. plkst.19.00 Vebinārā tiem, kuriem ir gatavi nosvinēt to, ko sasnieguši tā…lai gūtu iedvesmu nākamajiem sasniegumiem.”Vēlies dzert sasniegumu šampanieti? Kļūsti par čempionu ikdienā!” Dalības maksa 10 eur. Pieteikties intasanta@gmail.com  Atsauksmes un sīkāk par saturu skatīt šeit>> 

*Pētījuma „Success predictors, change processes, and self-reported outcomes of New Year’s resolvers and nonresolvers” apraksts skatāms šeit >>
**Grāmata ” Scarcity: The New Science of Having Less and How It Defines Our Lives”, kas veltīta šim pētījumam šeit>>
***Ar UK veikto aptauju „BUPA – New Year’s Resolutions” var iepazīties šeit >>
****Ar šo pētījumu „Social support at work, heart rate, and cortisol: a self-monitoring study” var iepazīties šeit>>
*****Atskaite par šo pētījumu „Goal Setting as a Strategy for Dietary and Physical Activity Behavior Change:A Review of the Literature” lasāma šeit>>
******Filma „Murkšķa diena” iegādājama šeit >>
******* TED ex video How Stress Affects the Brain  skatāms šeit>>

IntaSanta-2016-wInta Santa
Personīgās un komandu izaugsmes veicinātāja/koučs, ACC (ICF)
Transformācijas spēles fasilitatore (Innerlinks, UK)
Eneagrammas, biznesa un koučinga trenere (ICTA)
tel.29121884
epasts: intasanta@gmail.com
web: www.intasanta.lv
web: www.transformationgame.lv